Lista.

16. Mina rädslor.

min största och mest aktuella rädsla är lite för privat för att skrivas här, men de som behöver veta det vet nog eller kommer få veta iaf.
men min rädsla som jag bär med mig vart jag än är eller vad jag än gör är att mörkret. jag tål det inte, jag är livrädd och har alltid varit.
när jag var liten var jag mest rädd för att gå ca 20 meter på en gräsmatta från stefan till mig. jag fick då för mig att det var vargar eller björnar eller nåt annat läskigt i skogen eller i det konstiga öde huset.
på senare år har jag mer blivit rädd för att somna när det är mörkt, jag tänker då att det står någon bakom mig som jag inte kan se. den här någon skulle mycket väl kunna vara en mördare som värst. men också när jag bara går och det är mörkt vare sig det är inne eller ute känns det som om någon går bakom mig och jag går ofta och kollar bakåt för att försäkra mig om att ingen är där.

så ja, varje natt när jag ska sova har jag min taklampa i hallen tänd dit det är öppet, alltid samma sak så länge jag sover själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0