medialärare.

vi elever som går på medieprogrammet på katedralskolan i skara, vi är med om något alldeles speciellt.
våra lärare är nämligen inte alls som andra lärare.
självklart tycker vi väldigt illa om de på grund av alla skolarbeten som de ger oss. tänk hur många gånger vi varit arga, irriterade och frustrerade på dem på grund av en uppgift(i vissa fall på grund av personen).
vi hyser någon slags hatkärlek till de som vi inte kan rå för.
vi vet självkalrt att de bara vill oss vårt bästa och de vill bara lära oss på bästa sätt, (iaf de flesta).

men precis som våra lärare sa till oss för snart tre år sedan, vi kommer känna varandra in och utantill och veta det mesta om varandra. självklart tycker man mindre om vissa och mer om andra som med allt annat.

men det jag skulle komma fram till var att vi på media vi har våra lärare på facebook, vi har de i våra kontakter i våra mobiltelefoner, vi har kontakt med de på både skolans hemsida, facebook, sms och per telefon.

vi har inte bara en elev och lärare relation utan med vissa får man en mer vänskaplig relation.
jag kommer verkligen sakna min lärare efter sommare, det är jag säker på.

idag ringde jag min lärare och jag tyckte inte alls att det kändes varken jobbigt eller konstigt och jag gillar inte alls att ringa till personer jag inte känner. du är sjukt bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0