konstiga rutiner som får oss att må dåligt.

jag känner för att skriva lite.
jag tror det beror på Melissa Horn. djupa texter får mig att tänka djupt(en pigg sofie hade sagt, "Ha! där fick jag till det" ;) ). men nu är jag trött så jag får nöja mig med att bara tänka det.

men jag sitter här en söndags eftermiddag, är lite allmänt trött efter helgens händelser och funderar.

Jag såg precis en facebook-status "mår inte alls bra idag". grejen är att jag vet att denna människan drack alkohol igårkväll, jag vet inte alls hur mycket eller så men jag vet att den gjorde det. och just den där statusen tycker jag kommer tillbaka om och om igen minst en gång i veckan. jag undrar just varför man häller i sig så pass mycket sprit om och om igen när man ändå vet att man kommer må skit dagen efter? när man vet detta för att samma sak händer vecka efter vecka.

varsågod och drick, det gör inte mig nåt så länge folk inte gör nåt man inte ska. jag bara undrar varför gör man en sak som får en att må dåligt och så även skylta om det på facebook vecka efter vecka?

ja, alla har vi ju våra rutiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0