sjung om studentens lyckliga dar!

tänk vad vår framtid kommer bjuda på, det är helt sjukt att vi faktiskt tar student om mindre än 50 dagar!
jag kan inte fatta det. det känns helt obegripligt faktiskt. nyss gick jag ju i nian och var jätte liten. men nu går jag tydligen i årskurs tre på gymnasiet och tar studenten.

och ja, efter några timmar med intressant information på lilla djäknedagen i skolan igår känner jag mig ännu mer faktiskt riktigt stolt över att just ta studenten i skara med olika traditoner som är över 150 år gamla!

men jag är ju självklart också stolt över mig själv som faktiskt klarat av det här. jag har faktiskt gått tre år på gymnasiet och klarat mig riktigt bra. jag har dessutom bott i en lägenhet under hela tiden helt själv, det är inte många som har.

jag har förrändrat mitt liv från grunden sedan jag började på gymnasiet, hela jag har förrändrats. innan jag kom till medieprogrammet och började lära mig saker hade jag ingen aning om vad jag hade gett mig in på. jag visste inte att jag skulle träffa så rätt som jag ändå gjorde. jag hade ingen aning om vad expo, dekoratör, monter, kapa, flexi, stripa, att skylta, mac-dator, illustrator, indesign eller att vad en butikskommunikatör är och så himla mycket mer som jag lärt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0